موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

رجعت

 

يکي از حوادث مهم هنگام ظهور، موضوع رجعت و بازگشت نيکان و بدان به دنياست که از جمله عقايد شيعه است و در آثار اسلامي از گذشته تا حال بحث‌هاي فراواني دربارۀ آن بيان گرديده است. در اين بخش به اختصار درباره اين موضوع مي‌پردازيم و بحث‌هاي تکميلي را به کتاب‌هاي مستقل در اين موضوع وا مي‌گذاريم.



ادامه مطلب »

سخنانی در مورد حق امام زمان(عج)

سخنانی از آقای قرائتی در مورد حق امام الزمان(عج) (خمس)، از دست ندید!

1390/5/8


ادامه مطلب »

یاری کردن حضرت

از وظایف مؤمنان،نصرت و یاری کردن آن حضرت می باشد که نصرت خداوند متعال است.یاری کردن امام عصر(عج)،این است که مؤمن نسبت به آن چه خواست آن حضرت است، اقدام نماید. نصرت در زمان غیبت به آن است که مؤمن خودسازی کند و در حق آن حضرت و شیعیان او دعا نموده، مناقب و فضایل آن حضرت را بیان نماید. اما نصرت در زمان ظهور، با جهاد کردن در کنار امام(ع) و صبر بر سختی ها و بذل مال و جان به دست می آید(1).

دفاع از امام(ع) و صیانت از دین او و سنت رسول اکرم(ص) نوعی یاری کردن آن حضرت است. در وجود ولی عصر(عج) اموری جمع شده که هر کدام از آن ها موجب اهتمام ورزیدن در نصرت و یاری آن جناب است، زیرا که یاری نمودن او، یاری کردن مظلوم، و نصرت غریب، و یاری عالم، و کمک به ذی القربی، و نصرت ولی نعمت،و یاری نمودن واسطه نعمت و نصرت کسی است که خداوند او را یاری می کند، و نصرت کریم،شریف،طرید،خونخواه و مهجور است(2).


1.راه وصال، حسینی مطلق،ص125.

2.مکیال مکارم،ج2،ص319(ترجمه سید مهدی حائری قزوینی).


خراسان

در روایت مهدوی، از خراسان نیکو یاد شده است. امیر المؤمنین علی(ع) می فرماید:پیامبر(ص) فرمود«....در خراسان گنج هایی است که از جنس طلا و نقره نیست،بلکه مردانی هستند که عقیده به خدا و رسولش آن ها را گرد هم خواهد آورد.»(1)شاید مقصود این است که آنان در اعتقاد به خدا و رسولش مشترک اند،یا این که همه را خداوند در یک روز در مکه گرد خواهد آورد.


1.بحارالانوار،چ51،ص148.


آشوب جهانی

یکی از نشانه های آخر الزمان،آشوب های جهانی است. جنگ ها و ویرانی های بسیاری در آخرالزمان روی می دهد.پیامبر اکرم(ص) فرمود:بر امت من بلایی نازل می شود که سخت تر از آن شنیده نشده است.زمین با این همه وسعت بر آن ها تنگ می شود.(1) در حدیث دیگری می خوانیم: بلایی بر سر این امت می رسد که مردان آن پناهگاهی نمیابند که از ستم ستمگران به آن جا پناه ببرند. از آن پس هر روز اوضاع سخت تر می شود،دنیا بیشتر پشت می کند، مردم بخیل تر می شوند..... و قیامت در عهد بدترین مردمان بر پا می شود(2) نیز پیامیر اکرم(ص) فرمود: پس از من چهار فتنه بر شما فرود می آید که در اولی خون ها مباح می شود،در دومی خون ها و ثروت ها مباح می گردد، در سومی خون ها و ثروت ها و ناموس ها مباح می گردد و در چهارمی آشوبی کور و کر جهان را مضطرب می سازد.... و مردم تلخی حوادث و فشار آشوب را لمس می کنند.(3)


1.روزگار رهایی،ج2،ص891

2.روزگار رهایی،ج2،ص897

3.الزام الناصب،ص254


روز ها در عصر حضرت

خداوند در دوران حضرت مهدی(عج) به چرخ فلک فرمان می دهد که آرام تر بگردد،که مقدار یک روز در روز های او مانند ده روز از روز های ما است،و هر ماهی با مقدار ده ماه و هر سالی به مقدار ده سال از سال های ماست.(1)

از امام ششم پرسیدند: سال ها چگونه طولانی می شود؟فرمود:« خداوند تبارک و تعالی دستوذ می دهد که آرام تر گدرش کند.با کند شدن چرخ گردون روز ها سال ها و ماه ها طولانی می شود.عرض کردند:دانشمندان می گویند:اگر گردش فلک تغییر یابد تباه می شود.فرمود:آن سخن ملحدان است،اما مسلمانان راهی به این حرف ها ندارند.خداوند برای رسول گرامیش ماه را شکافت(شق القمر)، پیش از او برای یوشع ابن نون،خورشید را برگرداند(رد شمس)،و از دراز شدن روز های قیامت خبر داد که هر روزش به مقدار هزار سال از سال های دنیاست.»(2)


1.غیبة طوسی،ص283.

2.بحار الانوار،جلد52،ص339.


روز قیام حضرت

روایات گوناگونی در مورد روز قیام حضرت مهدی(عج) وجود دارد.در برخی از «نوروز» به عنوان روز آغاز قیام یاد شده است.برخی احادیث روز «عاشورا» را روز قیام ذکر کرده و تعدادی از روایات روز«شنبه» و در تعدادی دیگر، «جمعه» روز قیام تعیین شده است.

در هم زمانی نوروز با عاشورا اشکالی به نظر نمی رسد و یکی شدن این دو روز ممکن است و هم زمانی این دو روز با جمعه یا شنبه نیز ممکن است.اما آنچه مورد مشکل است ذکر دو روز هفته(جمعه و شنبه) به عنوان روز قیام است.اگر سند این روایات صحیح باشد، در این صورت احادیثی که جمعه را روز ظهور حضرت تعیین کرده است، بر روز قیام و ظهور حمل می شود و روایاتی که شنبه را روز قیام می دانند بر استقرار و تثبیت نظام الهی و نابودی مخالفان تفسیر می شود.اما روایاتی که شنبه را روز قیام می دانند از نظر سند مورد تأمل است.

چشم اندازی به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)،نجم الدین طبسی،ص63


در آمدی بر تربیت نسل منتظر

«اگر انقلابی تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قدرت های بزرگ قرار بگیرد، هیچ کس این انقلاب را سرزنش نخواهد کرد، ولی اگر مردم این انقلاب نتوانستند فرزندان خود را خوب تربیت کنند سرزنش خواهند شد».....


ادامه مطلب »

منجی در سایر ادیان

خوشبختانه هنگامى كه به ادیان آسمانى مراجعه مى كنیم، كتب آسمانى را سراسر مملوّ از امید، و سرشار از نویدهاى بهروزى و وعده هاى ظهور آن «مصلح جهانى» مى بینیم، و شاید براى برخى كمى تعجّب آور باشد كه در تمام ادیان و مذاهب بزرگ جهان، اعم از وثنیت، كلیمیت، مسیحیت، مجوسیت و آیین مبین اسلام . . . از مصلحى كه در پایان جهان ظهور خواهد كرد و به جنایتها و خیانتهاى انسانها خاتمه خواهد داد و شالوده حكومت واحد جهانى را، بر اساس عدالت و آزادى بنیان خواهد نهاد، گفتگو شده و برتر و بالاتر از همه، نوید ظهور آن مصلح بزرگ جهان، به خصوص در اسلام و قرآن نیز، به صورتى جامع تر، كامل تر، عمیق تر و جدى تر، مطرح شده است...


ادامه مطلب »
Weblog Themes By Pichak

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 1292
بازدید کل : 38905
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User